donderdag 21 februari 2013

Kokeshi doll

De Kokeshi Doll is een geluksbrenger uit Japan.De authentieke traditionele Kokeshi's komen oorspronkelijk uit de Tohoku regio in het noord-oosten van Japan. De  Kokeshi Doll is nog steeds een van de populairste handwerk producten van het land. Kokeshi's hebben een bepaald design, zijn van hout en hebben geen armen en benen. In Japan worden de poppetjes gegeven bij de geboorte van een baby of als een symbool van liefde en vriendschap. 50 jaar geleden kregen de Kokeshi, een andere stijl. De moderne stijl is schattig en kleurrijk en wordt steeds populairder. De verschillende kapsels, kimono's en haarspelden maken van ieder poppetje een uniek en kunzinig exemplaar. 
(www.luckytouch.nl)


Maar ook de gehaakte versies worden steeds populairder.
Ik zag de gehaakte poppetjes voor het eerst bij deze dame.

But the crocheted version is also popular.
I saw them first at knoopjez haken.

Ik ging op zoek naar een patroontje, vond er eentje hier.
Veranderde hier en daar iets, paste veel dingen aan en uiteindelijk kwam zij uit mijn haaknaald 

I searched for a pattern and I found one @ passionfyre crafts.
I changed some things, and finally there she was :


Er gaan er zeker nog volgen hoor, mssn niet zo groot zodat ze aan een sleutelhanger kunnen of zo ... 

there will be more, but not so big as this one, maybe a keychain version?



Ook kreeg ik twee maal post...
Eerst onverwachte post van Carla van Maaksels van Carla K
Ik kreeg 1 van haar pif cadeautjes

And I got mail twice

first from Carla van Maaksels van Carla K
a pif present


Daar ga ik in de zomer zeker gebruik van maken !
definitly I will use it in summertime

en van Natasja van Knoff-je
and from Natasja van Knoff-je


Draad voor mijn bloemetjesplaid van Arne & Carlos
Dankjewel!
Jouw vlopke is ook onderweg!

yarn for my flowerplaid from Arne & Carlos
big thx !
yours is on your way :)

(UWYH 2013 #10)






4 opmerkingen: