zondag 3 februari 2013

Oproep

Met de Summer Garden granny squares naar het patroon van Lucy van Attic24 
wou ik eerst een mooi dekentje maken, 
maar na een tijdje bleek dat ik van een bepaalde kleur niet genoeg meer had 
en ben er daarom mee gestopt. 
Na een lange tijd opgeborgen geweest te zijn heb ik de granny's aan elkaar gehaakt en besloot ik er een helft van een kussen van te maken (had te weinig granny's voor 2 helften)

with the summer garden granny squares from a pattern from Lucy @ Attic 24 I wanted to make a nice blanket, but after a while I hadn't enoug yarn from one colour so I quited. After a while in a box I took the box with the squares and crocheted them togheter. There were enough squares only just for one part of a pillow.

Maar natuurlijk heeft een kussen twee helften en zit ik nu een beetje met een probleem ... Wat met de andere helft van het kussen ? 

But ofcours a pillow has two sides, so I have a sort of problem now. What with the other half.


Nu een oproep dus naar jullie toe? Wat zouden jullie doen met deze helft? 
So now this is up to you guys? What should you do with this half? 

(UWYH2013 #7)

9 opmerkingen:

  1. Als je nog garen hebt in een van die kleuren kun je daar een achterkant mee haken misschien? Bij " bunny mummy" zag ik ook een beschrijving van een achterkantje (voor een kussen dan hè ...) gemaakt van fleece...
    Leek me niet zo moeilijk en toch leuk en zacht... Succes ermee, groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Katoenen lapjeskussen naaien in de kleuren van het garen?
    De voorkant is prachtig !
    PS : mail je je adres naar Carla.Killens@gmail.com?
    Dan zal ik eens beginnen na te denken over de PIF...
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi! Ik heb voor mijn gehaakte kussens ook een katoenen achterkant gemaakt. Eerst een binnenkussen op maat; en daarop het haakwerk vastnaaien.. succes ermee. Ziet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier kun je het bij mij beter zien: http://frutselz.blogspot.nl/p/haakselz.html

      Verwijderen
  4. Ik maak tegenwoordig een achterkant van stof, eerst haakte ik beide kanten maar dit scheelt een hoop werk, wol en tijd...en daarbij ik zie meestal toch maar 1 kant van het kussen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooi effen stofje er tegenaan in een van de kleure die in de granny's voorkomt of een effe achtergrond haken in vasten/stokjes in een van de kleuren die in de granny's zit misschien...succes en we zien je eindresultaat wel verschijnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je geen zin hebt om door te haken, zou ik er een vrolijk bijpassend stofke tegenaan gooien, in een retroprintje of zoiets. Of anders een stofke met granny smith appelen (twee kanten granny's dan) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan mij helemaal vinden in de reactie van Mara. Ook ik haak alleen nog maar de voorkant en neem als achterkant stof in een kleur die er bij de granny's het meeste uitspringt. Als ik een binnenkussen heb van bvb 40 op 40 dan neem ik een lap stof van 44 op 96 cm en dan naai ik met de hand mijn granny's in het midden. (stikken vind ik moeilijk omdat het haakwerk dan precies uitrekt.) Aan beide kanten heb je dan 28 cm over (de achterkant dus) en dan maak ik 2 zomen die mekaar overlappen. Dan de goede kanten op elkaar leggen, stikken langs het haakwerk en het is klaar. Je kan het zo laten of knopen in nog een felle kleur of speciale vorm er aan naaien. veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou ook stof aan de achterkant naaien. Ik ben ook bezig met een kussen. De gehaakt voorkant is af, vandaag maar eens de hoes naaien en de granny's er tegenaan naaien.

    BeantwoordenVerwijderen