zondag 11 mei 2014

babyboom

Het lijkt bij ons wel een heuse babyboom.
Het jaar 2014 moet wel een heel erg vruchtbaar jaar zijn 
want bijna iedereen in mijn omgeving is of wel juist bevallen
of is in verwachting van zo'n klein prutsje.
Dan moeten we natuurlijk hard aan het werk 
want natuurlijk moet er voor elk klein prutske 
ook een cadeautje voorzien worden.

Voor Gwendolien die op 21 april 2014 geboren werd, 
kwamen een vriendin en ik een dagje samen om iets in elkaar te naaien. 
We legden al onze naaikennis 
(niet zoveel natuurlijk want we kennen ook nog maar juist de basic basics) 
bij elkaar en we flansten iets in elkaar

 

We naaiden naar dit patroon deze slabbetjes : 


en ik maakte er nog een tutteldoekje bij :


katoenen dinostofje en oranje fleece komen van het stoffenspektakel in Antwerpen

Buiten een aantal schoonheidsfoutjes vind ik het best goed gelukt voor onze eerst keer. 

cadeautje nr 2 voor een meisje dat elk moment kan geboren worden.



Het is natuurlijk nog niet af (ik zal snel mogen doorhaken) 
maar het zou weer een slaapzakje moeten worden 
naar het patroon baby bunting van Sandy Powers .
Je kan het patroon terug vinden in het haaktijdschrift inside crochet februari issue 38
 en in het boekje baby crochet van Sandy Powers
Het slaapzakje zelf is paars en de randjes gaan lichtblauw worden.

Voor baby nr 3 die in Juli moet geboren worden heb ik mijn bolletjes al klaar liggen. 
Het gaan babyschoentjes, een kleedje en een mutsje worden.



1 opmerking:

  1. Ze zullen blij zijn!
    Mss een kleine tip voor de volgende keer, om je slabbetjes nog eens te doorstikken, dat maakt ze extra mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen