maandag 28 juli 2014

nog meer babycadeautjes

Alweer tien nieuwe teentjes en vingertjes die ik mag gaan bezoeken.
Daar horen natuurlijk nieuwe cadeautjes bij.
Deze keer koos ik voor typische meisjeskleuren.
lichtroze en wit.


ik maakte een "little kisses pinafore dress, een patroon van thomasina cummings (klik)
met als versiersel drie bloemetjes en twee koopjes aan de achterkant


ik maakte een bijpassende muts met het patroontje 
 baby hat and booties van vita apala (klik)


Bloemetjes zijn naar eigen patroontje. 
Ik weet dat er al 1000en patroontjes van bloemetjes bestaan maar dit is de wijze waarop ik ze maakte
met haaknaald 3,5
toer 1 :  haak 10 vasten in een magische ring
haak deze samen met een halve vaste.
toer 2 : 1 losse
in 1e vaste : 1vaste, 1 half stokje, 1 stokje, 1dubbelstokje.
in 2e vaste : 1 dubbelstokje, 1 stokje, 1 half stokje, 1 vaste.
Herhaal dit tot je terug aan het begin bent en maak de toer af met een halve vaste in de eerste vaste.
hecht af en klaar.

een knoopje maakt het natuurlijk nog meer af.


Hopelijk is de kersverse mama er blij mee en past het kleedje en mutsje natuurlijk ook 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten